.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرغ‌های صنعتی مازندران عاری از آنفلوانزا
گزارشی مبنی بر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحد‌های مرغداری صنعتی مازندران تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش شمال نیوز، محمدحسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلولانزای فوق حاد پرندگان در مازندران گفت: در راستای برنامه ملی رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) هیچ گزارشی مبنی بر بروز تلفات غیرعادی در جمعیت طیور صنعتی مازندران تاکنون گزارش نشده است.

او با اشاره به تایید دو کانون این بیماری ویروسی یکی در واحد پرورش غیرمجاز اردک در بابلسر و دیگری تلف شدن یک بال قو در تالاب وزرا محله محمودآباد، گفت: به محض دریافت گزارشی از تلفات غیرعادی در واحد پرورش غیرمجاز اردک در بابلسر، اکیپ‌های عملیاتی به منطقه اعزام و نمونه‌برداری‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: به محض تایید این بیماری اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی مازندران در محل حاضر و نسبت به معدوم‌سازی پرندگان اقدام و براساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با آنفلوانزا عملیات رصد و پایش در شعاع کانونی را به عمل آوردند.

او در ارتباط با مرغ‌های بسته‌بندی شده موجود در بازار، گفت: همه مرغ‌های بسته‌بندی شده در بازار که در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استحصال و با نظارت بهداشتی دامپزشکی در مراکز عرضه در حال توزیع هستند، کاملاً سالم و بهداشتی است.

گلپایگانی با بیان اینکه هیچ‌گونه گزارش دیگری در استان مبنی بر بروز تلفات غیر عادی حتی در واحد‌های بومی نداشتیم، گفت: درخواست ما از روستاییان این است علاوه بر محصور کردن و مسقف کردن مکان‌های نگهداری طیور بومی خود و جلوگیری از رهاسازی آن‌ها در شالیزار‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: پرهیز از استفاده گوشت شکار پرندگان مهاجر به‌دلیل احتمال آلودگی این پرندگان وحشی به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله مهم‌ترین توصیه بهداشتی مدیر کل دامپزشکی استان به مردم است.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.